یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۰۳

مطلب مشاوره اي ويژه كنكور 1395 از استاد ميلاد رضايي مقدم مشاور تحصيلي كنكور+اساتيد برتر كنكور آرامفر زيست،بابايي شيمي،بازرگان شيمي،استاد برتر رياضيات فرهاد كاظمي

۱,۱۰۲ بازديد

برداشت از اين مطلب براي تمامي سايت هاي آموزشي و موسسات آموزشي و نيز همكاران محترم ايشان آزاد است.

 

 

((( از اين درگاه مجازي تمام همكاران و مشاوران عزيز و دوستانم را دعوت ميكنم تا اين مقاله آموزشي بنده را در سايت ها و صفحات شخصي خود قرار دهند."رضايي مقدم" )))


موضوع:راهبردها و توضيحات مشاوره اي پيرامون موفقيت در كنكور سراسري1395

 

سلام دوستان

در اين مقاله ي اموزشي به بررسي جوانب و مسائل مهم مشاوره اي مربوط به چگونگي موفقيت در كنكور  خواهم پرداخت.

بي شك در تمام كشور دانش آموزان و نيز فارغ التحصيلان به اصطلاح عاميانه پشت كنكوري و همچنين تمامي دوستاني كه پس از چندسال فاصله از كنكور و يا تغيير رشته دانشگاهي خود  عزم خود را جزم كرده و ميخواهند خود را در بوته ازمون و سنجش قرار دهند،اين مقاله ي آموزشي براي آنها قابل استفاده نيز خواهد بود.

در اولين گام براي برنامه ريزي مي بايست به چشم انداز خود نگاه كنيد.يعني اينكه هدف در چيست؟

اينكه بگوييم خب مسلما دانشگاه روزانه تهران و يك رشته مناسب اين ايدآل ماست.اما بايد با خود به نوعي خلوت كنيم و از خودمان بپرسيم آيان من توانايي ورود به اين مسير و اين ميزان تلاش را دارم يا ندارم!

يك تصور غلط هميشه براي برخي از اوليا و دانش آموزان وجود داشته است.آن هم اينكه فراتر از آنچه در توان خود دارند را در نظر مي گيريند.الزاما و اكيدا به تمامي اين دسته از كنكوري ها هميشه و هميشه توصيه ميكنم از همان ابتدا شروع كار ظرفيت وجودي و توانايي زحمت و تلاش خود را در نظر بگيرند.اين امر موجب مي شود تا اگر رشته اي و يا دانشگاهي براي آنها تاحدودي سخت و ناممكن هست روحيات خود را خدشه دار نكنند و پس از ماه ها تلاش پشيمان و خسته نشوند.

بارهاو بارها در بين دانش آموزانم در مداراس و شهرهاي گوناگون شاهد بودم به دليل توقعات خانواده و به اصطلاح رقابت هاي ميان برخي از همسالان و اقوام و دوستان خود ناچار و بالاجبار به امر خانواده تصميم بر شركت در رشته اي را مي گيرند كه هيچ ريشه و علاقه اي نسبت به آن رشته ي خاص در آنها ديده نمي شود.و قطعا هم پس از ماه ها دچار سرخوردگي و افسردگي خواهند شد و سپس از گردونه ي كنكور بصورت خودكار خارج مي شوند.

اميد و باور با مسائلي كه در بالا بر آن اشاره داشتم مقوله هايي مجزا هستند و كلام من خاص آن دسته از دانش آموزان و اوليايي است كه مازاد بر توانايي هاي وجودي آن دانش آموزان بر او مترتب مي شود.كه به لحاظ رواني داراي تاثير به شدت منفي در آينده نزديك و تا قبل از برگزاري آزمون كنكور مشهود خواهد شد.(پس اول در اين چشم انداز به توانايي هاي خود بيانديشيم و به اصطلاح خودماني ببينيم كه چند مرد حلاج هستيم.و متناسب با علاقه و توانايي خود تصويري كلي از آنچه در طي يكسال ميخواهيم انجام دهيم،به دست آوريم)

مطلب بسيار مهم مشاوره اي كه براي كنكوري هاي يك معضل جدي هست از ابتدا به نام و برند دانشگاه مورد علاقه ي خود و نيز رتبه ي قطعي شده خود به صورت فرضي مداما فكر مي كنند و روياهايي را در ذهن مي پرورانند.تجربه تحصيلات من در دوره روانشناسي در لا به لاي كتاب هاي روانشناسي آموزش ثابت كرده كه:

 هميشه بايد واقع گرا باشيم اما در عين حال خوشبين!

پس از روزهاي ابتدايي نبايد تمام فكر خود را مداما معطوف به رتبه و دانشگاه كنيم.

دانش آموزان عزيز هميشه بناي كار مطالعات كنكور را بر روي تلاش تا بي نهايت توانايي خود بگذاريد.

 

اما در اين مقاله لازم است تا در مورد لزوم يا عدم لزوم شركت در كلاس هاي كنكور چندخطي را بنويسم.

سال ها است با يك دور تسلسل مواجه ايم و آن هم جدال بين برخي دوستان كم لطف در مورد پايين آوردن شان كلاس هاي آموزشي كنكور و بعضا اساتيد كنكوري است.در جايي خواندم كه يكي از خبرگزاري هاي رسانه اي سوژه ي خود را درامد هاي چندين ميلياردي موسسات كنكور و برخي اساتيد را به شدت پردرآمد نمايان كرده است.از تمامي شما عزيزان خواهشمندم تا اين مسائل را سد مرزي تصميمات خود قرار ندهيد.و فرضا اگر هم موسسه اي درامد هاي اين چنين داشته باشد،خود حاكي از موفقيت و سطوح كيفي بالاي آن مرجع آموزشي مي باشد. پس كاملا بايد از اين حواشي مسموم و بعضا مغرضانه به دور باشيد.و يك انتخاب صحيح را براي خود به عنوان معيار اصلي شركت در كلاس هاي آموزشي كنكور قرار دهيد.

در ابتدا بايد با دقت عمل كنيد.گاهي شركت در تمامي كلاس هاي آموزشي براي شما نياز نيست.پس اولين راه اين است كه در دروسي كه در مدرسه و از سال هاي گذشته در آن احساس ضعف پايه اي داريد در كلاس هاي آموزشي  با كيفيت ثبت نام كنيد.

گاهي لازم مي شود در برخي دروس به جهت آموزش صحيح تست زني الزاما در كلاس هاي كنكور آن ها شركت نماييد.اما فوت زمان را به عنوان خطر جدي درنظر داشته باشيد.

تذكر مهم من اين است كه به تمام دروس عمومي و اختصاصي كاملا ديدگاه يكسان داشته باشيد و هر دو دسته را داراي ارزش يكسان بدانيد.و ديدگاه هاي غلط گذشته را كه دروس اختصاصي سهم(دو سوم)و دروس عمومي سهم(يك سوم)دارد را فراموش كنيد.

در اين ميان موسسات موفقي در شهرها و شهرستان ها فعاليت مي كنند كه مي توانيد بزودي ليست اسامي موسسات داراي مجوز و باكيفيت را در پرتال آموزش مشاوره كنكور به آدرس: amoozesh-moshavereh-konkoor.persianblog.ir مراجعه فرماييد.

 

اما نكته بسيار مهم !!!

همواره تاكيد بر اين امر دارم كه از ابتدا با برنامه ريزي و مشاوره پيش روي به سوي كنكور راه آرام و پرتلاش انجام دهيد.داشتن يك برنامه ريزي مدون و منسجم در فضاي امروز كنكور ديگر يك اصل الزامي و قطعي است و تمامي دانش آموزان سراسر كشور بايد به ان توجه جدي كنند.

اما در اينجا بايد بگويم كه امروز همانند نقل و نبات در تهران و ساير شهرها از بين خود همشهريان مشاور تحصيلي داريم.چراكه برخي اقبال كار مشاوره را مناسب و داراي درامد مي دانند اما دانش اموزان ما هميشه مظلوم واقع مي شوند.

يك خطر جدي:اين است كه يك مشاور تحصيلي هم ميتوانند باعث چاه و شكست براي دانش اموزان باشد و هم ميتواند راه موفقيت و قبولي شيرين و لذت بخش را براي دانش اموزان فراهم كند.

مسئله مهم اين است كه با چشم باز مشاور تحصيلي خود را انتخاب كنيم.و ارزش زيادي از همين حالا براي كار برنامه ريزي و مشاور خوب و دلسوز و كاركشته قائل شويم.

گاهي در برخي از مدارس اقدام خوبي صورت گرفته آن هم اين است كه از وجود يك مشاور براي يك كلاس 30 يا 40 نفر بهره برده مي شود.اما اين كافي نيست.

بزودي مقاله اي را براي تمامي دانش آموزان عزيز شهرها و شهرستان ها پيرامون انتخاب يك مشاور خوب با عنوان (((يار سوم)))خواهم نوشت.

باز هم تاكيد ميكنم يك مشاور و برنامه ريز براي دانش آموزان بايد وقت و وقت و وقت بگذارد و كميت و جذب دانش آموزان را فداي كيفيت نكند.چراكه سرنوشت دانش آموزان در دست آن ها است.

بطور مفصل مقاله اي را بزودي براي دانش آموزان سراسر كشور پيرامون انتخاب مشاور تحصيلي درست و ملاك هاي آن تهيه خواهم كرد.

در اين بين گروه آموزشي باراد را به عنوان يار و دوست خود فراموش نكنيد و نيز مي توانيد مقالات آموزشي مفيد و جزوات حرفه اي و كنكوري را در پرتال آموزش مشاوره كنكور به آدرس:

 amoozesh-moshavereh-konkoor.persianblog.ir مشاهده نماييد.


چند تذكر خيلي مهم و خاص ميلاد رضايي مقدم

1-همواره بايد مطالعه را از تابستان شروع كنيد.

2-ديدگاه يكسان نسبت به تمام دروس عمومي و اختصاصي بايد داشته باشيد.و لا اقل دو درس  دين و زندگي و ادبيات را از تابستان به موازات گرامر زبان پايه و پيش آغاز مطالعه كنيد.

3-برنامه ريزي به معناي خودكشي نيست!!! هيچ لزومي ندارد كه بنا به سال چهارم و موقعيت كنكور شما از تابستان با روزانه 12 تا 14 ساعت مطالعه كار خود را آغاز كنيد.هميشه حد تعادل را در ساعت مطالعاتي رعايت فرماييد.با وعده هاي كوتاه آغاز كنيد.

4-تست زني فرايندي خاص است.و نياز به آموزش درست دارد.اما نگران نباشيد كه در تست زني ميگوييد ضعيف هستيد.اين يك امر طبيعي است چراكه پس از سالها آزمون هاي تشريحي و توضيحي ميخواهيد با فضاي تست و سرعت عمل در آن آشنا شويد.پس در يادگيري و تمرين ان حوصله فرماييد و از مشاوران حرفه اي آموزش بگيريد.

 

با آرزوي توفيق و سلامتي تمامي دانش آموزان عزيزم در سراسر كشور

ميلاد رضايي مقدم (ارادتمند شما)

شماره تماس گروه آموزشي باراد جهت مشاوره با استاد ميلاد رضايي مقدم  

09392505001

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.